16.4.09

borde hit & borde dit

Mmm..
Jag borde verkligen plocka, fixa, snygga, dona och göra fint här.
Ids bara inte!
Jag borde ställa mig och baka kakorna som vi ska bjuda på till Stefans födelsedag.
Men jag ids inte.
På tal om vad man borde och inte borde göra..
(detta ord börjar låta förbaskat fult och konstigt nu..)
iLLeR skrev ett inlägg i sin blogg, även kallad "Hatkrönika", angående detta fenomen med brunnar.
A-brunnar och K-brunnar.
Läskigt hur jag i stort sett hela mitt liv har försökt undvika dessa A-brunnar.
Om det skulle ha varit så att dessa inte gått att undvika har jag lite diskret, så att ingen ser, dunkat mig själv tre gånger i ryggen för att få bort denna otur som brunnen för med sig.
Lustigt. Läskigt.
Vem fan var det som kom på den skiten egentligen?
Och hur dum är då jag som låter detta påverka mig och mitt liv när jag är ute på stadens torg?!
Det påverkar mig förvisso inte så att mitt liv blir helt vansinnigt, men nog påverkar det - alla gånger.
Utanför H&M's skyltfönster på Västra Trädgårdsgatan finns det ett helt gäng med A-brunnar som ligger lite huller om buller.
För det mesta lyckas jag, så vida jag inte möter någon, ta mig igenom lite slalommässigt.
ORKA!
Ska ut på en promenad nu hade jag tänkt.
Törs jag låta mig själv strunta i dessa vidskepligheter jag håller på med då, eller kommer mitt liv slås i spillror?
Jag kanske borde, bara för att testa..?
Jag vet faktiskt inte om jag törs, så jag kommer nog låta dessa brunnar betyda vad dom alltid har betytt för mig.
Och ja - jag kommer att dunka mig själv i ryggen tre gånger om jag skulle råka gå på en A-brunn.
Lite diskret då förstås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig..